Preguntes més freqüents
Què és l'Agència d'Ocupació?
És un servei públic i gratuït que té com a objectiu intervenir en el mercat de treball, ajudant a persones aturades de València a trobar un treball i seleccionar per a les empreses el personal qualificat i adequat als llocs vacants.
És veritat que ací donen treball?
L'Agència d'Ocupació ajuda a trobar treball ja que rep ofertes d'ocupació de les empreses, amb unes característiques determinades, i es posa en contacte amb les persones inscrites en la seua base de dades, que coincidisquen amb el perfil sol·licitat, per a cobrir eixos llocs de treball
Açò és una borsa de treball?
No, encara que en alguns aspectes poguera semblar-se. És una Agència d'ocupació, que té com a principal objectiu registrar a les persones aturades i dirigir-les cap a alguna de les ofertes d'ocupació rebudes per les empreses.
Quan puc inscriure'm en l'Agència d'Ocupació?
- Pots realitzar-ho des de la teua casa a través de la modalitat on-line.
-Si desitges que t'atenga el nostre personal tècnic, has de demanar cita al telèfon 96.208.74.54, acudint a la nostra seu central (Avinguda Plata, 28. València), escrivint a agencia@valenciactiva.es o acudint a un dels nostres Barris per l’Ocupació.
-També disposem d'un espai de cerca d'ocupació, on pots inscriure't i, a més, realitzar un seguiment de la teua cerca en altres plataformes. Per a açò, has de demanar cita prèvia a l'anterior telèfon o a través del mail espacioempleo@valenciactiva.es.
El personal tècnic atén de dilluns a divendres de 09:00 a 14:00 hores.
Quina documentació necessite per a inscriure'm?
No és necessari aportar documentació, però en realitzar l'alta de la Demanda, s'han de signar les condicions generals, realitzant una declaració jurada que totes les dades introduïdes són certes i que la persona demandant d'ocupació està en condicions d'acreditar-les documentalment.
Si no visc a València puc inscriure'm?
Sí, encara que els programes municipals d'ocupació i la formació van dirigits a les persones aturades de la ciutat de València, per la qual cosa serà requisit fonamental per a optar als mateixos estar empadronat o empadronada en la nostra ciutat.
Quants centres de Barris hi ha per a inscriure'm en l'Agència?
En total són tretze centres de proximitat habilitats, pròximament es procedirà a mes obertures per a donar servei a tota la ciutadania de València. No obstant açò, per a aquelles persones que vulguen inscriure's en l'agència més propera i desitgen informar-se d'altres serveis que gestionem des d'ocupació, podran acudir a un dels nostres Barris per l’Ocupació
http://valenciactiva.valencia.es/es/valencia-emplea/que-es-barris-locupacio
Té alguna cosa que veure amb el SERVEF?
València Activa col·labora de forma estreta amb el SERVEF en el desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació, però són institucions diferents.
Puc sol·licitar accions formatives?
L'Agència d'Ocupació té previst realitzar formació. Si tens interès sol·licita informació i que conste en la teua inscripció l'especialitat en la qual desitges formar-te, sol·licitant un màxim de 3 cursos. Prèviament hauràs de realitzar el curs Activa't.
Què passa si no està “activa” la meua demanda?
Per a tenir activa la teua demanda has d'haver entrat almenys una vegada en sis mesos en la Plataforma de l'Agència d'Ocupació. Quan falte un mes per a canviar el teu estat d'actiu a passiu, s'enviarà un correu electrònic. Es realitzarà un nou avís quan falten cinc dies. Únicament, has d'entrar en l'Agència d'Ocupació on-line o acudir als nostres centres d'inscripció per a sol·licitar la renovació. Si ha finalitzat el termini, podràs revertir igualment l'estat. Malgrat no existir penalització, durant el període “passiu” no es podrà accedir a ofertes d'ocupació, de formació o plans d'ocupació.